 |
METHODIST
CENTRAL HALL WESTMINSTER
London
Central Hall Westminster a fost folosita
in mod regulat si pentru adunari politice, printre
oratorii celebri care au tinut discursuri acolo se
numara Mohandas Gandhi, Martin Luther King Jr. si
Winston Churchill. In septembrie 1972, Conservative
Monday Club a sustinut o adunare publica foarte
mediatizata si care s-a bucurat de o participare larga
intitulata "Halt Immigration Now!” adunare la care au
luat parte o serie de oratori de marca, inclusiv membri
ai Parlamentului Ronald Bell, John Biggs - Davison,
Harold Soref si John Stokes.
...Planul
original din 1904 prevedea doua turnuri mici pe fatada
principala (zona de est), orientate catre Catedrala
Westminster Abbey. Acestea nu au fost niciodata
construite, dintr-un presupus conflict de compozitie cu
Turnul Nicholas Hawksmoor, turnul de vest al catedralei
Westminster Abbey, antagonism compozitional vizibil
dinspre Parcul St James. ...
continuare
|
BUCKINGHAM
PALACE
London
... Palatul a
avut de suferit substantial pe timpul celui de-al Doilea
Razboi Mondial, fiind bombardat nu mai putin de sapte
ori, dintre care, cea mai grava si frecvent mediatizata
fiind distrugerea capelei regale in 1940. Acest
eveniment a fost difuzat in cinematografele din toata
Marea Britanie pentru a arata suferinta comuna, atat a
celor bogati cat si a celor saraci. O bomba a cazut in
curtea interioara, in timp ce regele George al-VI-lea si
Regina Elisabeta se aflau in Palat. Mai multe ferestre
au explodat in timp ce Capela a fost complet distrusa.
Reportajele de razboi ale perioadei respective erau
cenzurate, cu toate acestea, Regele si Regina au fost
filmati in timp ce inspectau pagubele produse de bombe,
cu scopul de a sublinia indiferenta fata de distrugerile
produse printr-o atitudine zambitoare si serena, de
retinere si modestie.
In acele
momente Regina a declarat: " Ma bucur ca am fost
bombardati. Acum pot vedea East End direct.", afirmatie
care a ramas celebra in memoria britanicilor, familia
regala fiind privita ca impartasind greutatile supusilor
lor...
continuare
|
 |
 |
MILLENNIUM
BRIDGE
London
Podul Millennium, oficial cunoscut sub numele de London
Millennium Footbridge, este un pod suspendat din otel
destinat pietonilor care traverseaza raul Tamisa din
Londra, facand legatura intre Bankside si City of
London. Acesta este amplasat intre Southwark Bridge si
Blackfriars Railway Bridge.
Millennium Bridge este detinut si intretinut de catre
Bridge House Estates, un trust caritabil supravegheat de
City of London Corporation. Constructia podului a
inceput in 1998 si a avut inaugurarea in iunie 2000.
Londonezii au poreclit podul" Wobbly Bridge", dupa ce
participantii la un act de caritate din partea
organizatiei "Salvati Copiii", au simtit in timpul
traversarii podului o miscare de balans a acestuia.
Podul a fost inchis mai târziu in acea zi si dupa doua
zile de acces limitat, s-a luat hotararea ca podul sa
fie închis pana la solutionarea acestei probleme. Dupa
modificari care au durat aproximativ doi ani, podul s-a
redeschis publicului in 2002.
continuare
|


Necesitatea realizarii unei legaturi ferovioare intre
Tara Romaneasca si Marea Neagra, sub forma unui pod feroviar peste
Dunare, devine o necesitate exprimata inca din perioada domnitorului
Barbu Stirbei. Manifestarea interesului pentru acest proiect a fost
obiectul multor controverse cu privire la amplasarea obiectivului in
cauza. La un moment dat, punctul de trecere a Dunarii a fost
stabilit ca fiind Silistra, dar odata cu fixarea granitelor
romanesti, dupa congresul de la Berlin, aceasta locatie este in mod
evident abandonata....continuare |
 |
Ing.
Mircea Dorobantu
Pasiunea pentru modelismul feroviar
...Oricat de greu ar fi fost, dorinta de a aduce trenurile acasa,
era foarte mare. Le vedeam in realitate, dar nu puteam sta tot
timpul acolo, langa ele.
Seara, dupa ce adormeau toti, scoteam discret din cate o cutie o
locomotiva sau un vagon si le priveam cu admiratie. In acea vreme nu
exista internet, telefonie mobila, i-phone, cluburi si la televizor
nu aveai ce vedea, ca si in zilele noastre.
Timp era deci destul. Cu totii voiam sa ne construim cate o macheta,
cu ceea ce aveam, pe care sa reproducem in miniatura o cale ferata
reala. Tot timpul apareau vesnicele intrebari : o macheta cu
specific romanesc sau nu? La ce scara sa o realizam?...
...Nu trebuie sa fugim de munca. Nu trebuie sa ne pacalim singuri.
In fond, nu ne obliga nimeni sa construim ceea ce ne-am propus.
Nu am putea fi multumiti de produsul final daca stim ca undeva a
iesit ceva cu virgula, pentru ca, modelismul nu se face contra
cronometru.
Un model slab facut pana in data de... este mai rau decat un model
foarte reusit facut intr-un timp poate dublu.
Peste ani si ani, modelul are valoare prin executia sa, nu pentru ca
acum 7 ani a fost gata pana la Craciun, de pilda. Modelele nu se fac
ca martisoarele, de exemplu. Nu e necesar sa fie gata pana la 1
martie pentru a avea ce vinde. Modelele nu sunt o marfa. Modelele nu
trebuie sa fie gata pentru ca modelistul sa aiba cu ce se lauda pe
forumuri ...continuare
|
 |
Designerul
Mihai Maxim,
Estetica Industriala si Evolutia RATB
...Aceasta
actiune a fost o actiune pur si simplu individuala.
Rezultatul este spectaculos, nu
pentru a-mi aduce niste merite mie. Alea care sunt, le stiu eu.
Au venit diversi ca sa-si vand
marfa, de la Siemens, din alte parti, ca sa vanda articulatii,
echipamente pentru transport, niciunul dintre astia nu le-a venit sa
creada cand li s-au spus ca s-au executat in fabrica produsele astea,
in special partea de fibra de sticla. Pentru ca aceea este sculptura
cu care iei contact. Nu le venea sa creada ca in acel mediu pot fi
realizate astfel de obiecte. Ramaneau contrariati. Si intrebau: unde
le-ati executat pe astea. La ce firma? Ei bine, treaba asta s-a
facut pentru ca un nebun ca mine a facut treaba asta manual. Asta
nu-i un merit, meritul ar fi fost daca partea de intelect ar fi fost
dusa pe niste culmi de gandire in design.
Dar aici era nevoie de un minimum ca
sa poata sa iasa un produs care sa raspunda anumitor nevoi.
...Pentru
mine personal exista intotdeauna nevoia de a te aprecia sau de a-ti
fi apreciata munca....continuare
|
De vorba cu sculptorul
Alexandru
CALINESCU-ARGHIRA
...Eu sunt sculptor.
Sculptura este arta in sine, poti sa faci te duce capul, orice. E
vorba numai de creatie in sine. Pe cand designul se leaga de forme
care sunt necesare omului.
Designul are un
scop foarte bine delimitat.
Una e
sa faci un aparat de radio si alta e sa faci un telefon.
Pe cand la sculptura faci ce muschii tai vor.
Parerea mea este ca
acest cuvant –design- a ajuns un fel de caracatita care s-a intins
mai mult decat ii este plapuma.
Adica
exista design vestimentar daca e vorba de izmene., ehhh,...continuare
|
 |


|
...In
septembrie 1943 toate blindatele Ferdinand ramase au
fost modificate pe baza experientei de lupta acumulate
in Batalia de la Kursk. In perioada octombrie si
noiembrie 1943, 48 din cele 50 de blindate care au
supravietuit au fost modificate prin adaugarea unei
mitraliere grele MG 34 (pentru a imbunatati capacitatea
anti-infanterie), a unei cupole pentru sporirea campului
vizual al comandantului (piesa modificata de la Stug
III) si prin aplicarea unui strat de Zimmerit. Blindajul
frontal a fost ingrosat si senilele largite; aceste
modificari au condus la cresterea greutatii de la 65 t
la 70 t. Blindatele imbunatatite au fost denumite
oficial Elefant, fapt confirmat de ordinele lui Hitler
din 1 mai 1944...
...In timp ce
unele dezavantaje au fost reduse semnificativ prin versiunile imbunatatite ale
blindatului, o problema mai severa intampinata la Kursk a fost efectul minelor
anti-tanc sau au fost defectiunile mecanice. Orice deteriorare a senilelor sau
suspensiei insemna reparatii complicate, iar greutatea extrem de mare a tancului
Ferdinand facea remorcarea o operatiune foarte riscanta.
...continuare |

|
 |
|

PANTHER
Panzerkampfwagen V
Panther - Sd.Kfz. 171
|

|
...Panther
este denumirea populara data unui tanc de marime medie,
produs de Germania nazista in cel de-al Doilea Razboi
Mondial, care a fost folosit incepand cu mijlocul anului
1942 si sfarsind cu 1945 in teatrul de operatiune
european. Initial
a fost conceput ca un oponent direct al modelului T-34
sovietic si totodata ca loctiitor pentru Panzer III si
Panzer IV, cu toate ca nu a inlocuit niciodata complet
modelul Panzer IV. Modelul Panther a fost utilizat in
tandem cu modelul Tiger pana la sfarsitul razboiului.
Combinatiile exceptionale oferite de calibrul armei
principale, mobilitatea si protectia oferite de blindaj,
au condus la impunerea unui nou standard al designului
de tancuri medii, atat pana la sfarsitul razboiului, cat
si in perioada imediat urmatoare....
Modelul Panther a fost
inca de la inceput un compromis al cerintelor momentului.
In timp ce impartea aceleasi caracteristici ale
motorului modelului Tiger, Pantherul avea un blindaj mai
gros in partea frontala, acesta beneficiind si de un
unghi de inclinatie al blindajului, imbunatatind astfel
grosimea efectiva a acestuia, avea o greutate mai redusa
si astfel putea atinge viteze mai mari si se putea
deplasa mai bine pe teren accidentat decat modelele
Tiger, aspectele defavorabile fiind blindajul slab pe
laterale si calibrul de 75mm fata de cel de 88mm al
Tigerului...continuare |
|

Locomotivele seriei CFR 230.000
La sfarsitul primei conflagratii mondiale, lungimea retelei feroviare
romane creste de la 1.330 km la 11.287 km, rezultata atat prin
eliberarea teritoriului romanesc cat si prin Unirea de la 1
decembrie 1918.
Astfel, parcul de locomotive a crescut de la 976 la 5.518
locomotive. Aceste cuprindeau peste 400 de tipuri de locomotive,
foarte multe dintre ele fiind intr-un numar foarte redus de
exemplare, de 1 pana la 5. Aceasta situatie fara precedent pentru
reteaua CFR a creat numeroase probleme cu asigurarea pieselor de
schimb la nivel de tara, introducerea in reparatii la uzinele
reparatoare a unor noi tipuri de locomotive, uneori lipsa
standurilor si a documentatiei pentru aceste tipuri...continuare
|



|
...M3
a fost omologul mai mare al lui M2, acesta din urma
fiind initial destinat sa functioneze ca un tractor de
artilerie. M3 a avut un sasiu mai mult decât M2 cu o
singura usa de acces unica in spate si scaune pentru un
echipaj de 13 soldati. Zece locuri au fost dispuse in
lung, de fiecare parte a vehiculului, iar trei locuri in
cabina. Spatiile de sub scaune au fost folosite pentru
depozitarea munitiei si a ratiilor ...
M3-urile au fost initial extrem de nepopulare si
poreclite cutii de "Purple Heart" (o trimitere la
decoratiile primite de catre soldatii Armatei SUA raniti
in lupta) de catre trupele americane. Plângerile se axau
in principal pe lipsa totala de protectie superioara
impotriva proiectilelor de artilerie si totodata pe
faptul ca blindajul era inadecvat impotriva rafalelor
mitralierelor grele inamice.
Productia totala a modelului M3 a ajuns la aproximativ 41000 de vehicule. Pentru
a furniza Aliatilor unitati de transportoare blindate, compania International
Harvester a furnizat mii de unitati prin programul Lend-Lease, avand la baza
proiectul M3, modele redenumite M5.
...continuare |
|

T - 34
...Cu toate ca T-34 era considerat ca fiind arma contraofensiva sovietica
principala, in anul 1943 Armata Rosie s-a confruntat cu noile tancuri germane,
Tiger I si Panther. Impactul a fost unul devastator pentru sovietici. Sosise
momentul modificarii si adaptarii proiectului T-34. Incercarile anterioare cu
modelul T-43 s-au dovedit ineficiente in fata Tiger-ului german, iar mobilitatea
acestuia era mai proasta ca cea a modelului T-34 (productia T-43 fiind sistata
imediat).
Solutia sovietica a sosit sub forma instalarii unei turele mai mari si a unui
tun de 85mm. Modelul rezultat, T-34-85, inferior Panther-ului din toate punctele
de vedere, a fost produs in cantitati incomparabil mai mari decat modelele
germane. Astfel, impactul superioritatii tehnicii germane a ramas nesemnificativ
in fata numarului coplesitor de unitati sovietice. Decizia de a adapta un model,
chiar cu neajunsuri, s-a dovedit a fi mai eficienta.
In mai 1944, germanii aveau
aproximativ 304 tancuri Panther pe frontul de est, in timp ce sovieticii aveau
aproximativ 1200 de unitati T-34-85 livrate pe luna.
...continuare
|
 |
|


|
...Pe data
de 22 iunie 1941 a inceput Operatiunea Barbarossa –
invazia Uniunii Sovietice. Pe campul de lupta, germanii
au fost surprinsi de performantele tancurilor grele
precum T-34 si KV-1. T-34 era aproape imun la orice
calibru de tun montat pe tanc din arsenalul german,
similar se situa si KV-1. Singura arma eficienta era
faimosul tun 8.8cm FlaK 13/36. Comandamentul central
german a hotarat introducerea unui nou prototip.
Porsche si
Henschel au inainte doua propuneri, ambele avand ca
numitor comun turela proiectata de Krupp. Proiectul lui
Henschel a fost acceptat in defavoarea lui Porsche,
modelul acestuia din urma necesitand cantitati mari de
cupru care existau in cantitati foarte limitate, dar si
datorat unui motor hibrid carburant/electric complicat
de produs in serie. Astfel, in 1942 a inceput productia
primelor tancuri Tiger.
La momentul
pierderii contractului, Porsche construise deja 91 de
sasiuri de Tiger care au fost ulterior convertite la
Panzerjager Tiger in primavara anului 1943. Aceste
vehicule nu aveau turela si au fost denumite Ferdinand.
In februarie 1944 acestea au primit redenumirea
“Elefant”...continuare |
|
ISTORIE NATURALA -
Dinozauri 3D |

VELOCIRAPTOR

In
timpul unei expeditii a Muzeului American de Istorie Naturala in Desertul Gobi,
la 11 august 1923, Peter Kaisen a recuperat prima fosila de Velociraptor;
aceasta fosila prezenta un craniu zdrobit, dar complet. In 1924, directorul
muzeului, Henry Fairfield Osborn desemneaza analizand craniul si ghearele (care
presupunea la acel moment ca provin de la membrul superior) ca este un
Velociraptor: un speciment al unui nou gen de dinozaur. Acest nume este derivat
din cuvintele latine VELOX ("rapid") si Raptor ("jefuitor") si se refera la
natura animalului si dieta carnivora. Osborn a numit specia de tip Velociraptor
mongoliensis dupa tara de origine a fosilei.
In
timp ce expeditiile nord-americane au fost interzise pe teritoriul Mongoliei
comuniste in timpul Razboiului Rece, expeditii ale oamenilor de stiinta
sovietici si polonezi, in colaborare cu colegii mongoli, au recuperat mai multe
exemplare de Velociraptor. Cel mai celebru specimen este denumit "Lupta
dinozaurilor", acesta fiind descoperit de o echipa polono-mongoleza in 1971.
Aceasta fosila pastreaza un Velociraptor in mijlocul luptei impotriva unui
Protoceratops. Acesta fosila este considerata o comoara nationala a Mongoliei.
...continuare
|
PLACA TURNANTA
...Locomotivele
cu abur au avut, inca de la aparitie, nevoia de a circula cu cosul
inainte. Acest lucru era necesar pentru ca toate dispozitivele ce
trebuie manevrate de un mecanic sunt pe o singura parte. Daca
locomotiva circula cu tenderul inainte, din motive de vizibilitate,
mecanicul nu mai putea observa la timp semnalele din lungul caii,
mai ales in cazul circulatiei cu viteze mari. In afara miscarilor de
manevra, tot timpul in parcurs, mecanicul trebuia sa priveasca calea
inainte. Dar cum putea fi posibil acest lucru in cazul in care
trenul circula pe o linie ce in final se infunda ? Pentru a putea
trenul reveni de pe acea linie, era nevoie, asa cum am aratat mai
sus, ca locomotiva cu abur sa circule din nou cu cosul inainte.
Pentru acest lucru, era necesar ca aceasta sa fie intoarsa cu 180°.
Daca s-ar folosi o bucla ca in cazul tramvaielor, spatiul necesar
construirii acesteia ar fi forte mare si, de cele mai multe ori,
acest lucru este imposibil. In consecinta, odata cu constructia
liniilor s-au prevazut si dispozitive pentru intoarcerea
locomotivelor. Cel mai cunoscut si mai eficient dispozitiv de acest
gen era placa turnanta.
...continuare
|
 |

Scaunul
Etapele realizarii unui obiect de
mobilier
...De secole scaunul a reprezentat un articol care simboliza
rangul si statutul social, iar reprezentarea acestora o putem regasi
pe monumente si picturi care dateaza inca din perioada Egiptului
antic. Scaunele sunt portretizate ca elaborate obiecte de arta,
acestea fiind create din fildes, abanos sau lemn aurit, adesea
decorate cu materiale scumpe.
Din reprezentarile perioadei dinastiei Tang
(618 -
907 AD), in
cadrul elitei chineze, putem recunoaste o anumita ierarhie sociala,
prin dimensionarea si pozitionarea scaunelor intr-o anumita ordine.
In Europa perioadei renascentiste, scaunul a incetat sa fie
un obiect ce descria statutul celor privilegiati, acesta devenind un
obiect de mobilier comun. Odata cu aceasta schimbare de perspectiva,
scaunul a devenit un obiect care reflecta curentele care influentau
societatea.
Secolul 20 a introdus utilizarea unor noi tehnologii si
materiale folosite pentru producerea scaunelor, precum scaunele
pliabile din metal sau din plastic injectat...
continuare
|
 |
   
  
ISTORIE NATURALA -
Dinozauri 3D |

SPINOZAURUL
SPINOSAURUS

|
Spinozaurul
(insemnand
"soparla
cu aripa dorsala") este un
dinozaur care face parte din
clasa teropozilor, care a trait
in zona a ceea ce este acum
Africa de Nord,
intre Albianul
inferior si stadiile Cenomaniene
inferioare ale perioadei
Cretacicului, intre aproximativ
112 si pana la 97 milioane
in urma.
Aceasta clasa
a fost
cunoscuta pentru prima oara
prin intermediul unor fosile
descoperite in 1910 in
Egipt si descrise de
paleontologul
german Ernst
Stromer. Fosilele originale
au fost distruse
in Al Doilea
Razboi Mondial. Nu este clar
daca una sau
doua specii
sunt reprezentate in
fosilele
descrise in literatura de
specialitate. Cea mai cunoscuta
specie este
Spinosaurus
aegyptiacus din Egipt,
desi o
potentiala a doua specie
Spinosaurus maroccanus
a fost recuperata
din Maroc.
Spinozaurul
ar putea fi
cel mai mare dintre toti
dinozaurii carnivori cunoscuti,
chiar mai mare decat Tiranozaurul Rex
si Giganotozaurul.
Estimarile publicate
in 2005 si 2007 indica faptul ca
acesta a avut o lungime de 12,6
pana la 18 metri si intre
7 si 20,9 tone in
greutate.
...continuare |
|

 |
Un scurt
istoric al liniei Bucuresti Giurgiu si al
Locomotivei Nr. 43 "CALUGARENI"
...Locomotiva
cu nr. 43 "CALUGARENI’’ a fost construita in Anglia de firma Canada
Works din Birkenhead, cu numarul de fabricatie 233 si ea a remorcat
trenuri de calatori si marfa pe linia ei de origine , Bucuresti
Filaret – Giurgiu, fiind ulterior retrasa din circulatie in primul
deceniu al secolului trecut. Datorita initiativei din anul 1924 a
inginerului – inspector general Theodor Bals (1880 – 1965), reputat
specialist in domeniul materialului rulant, au fost salvate de la
casare cateva tipuri reprezentative de locomotive cu abur, care au
fost utilizate pe linile romane de cale ferata. Aceste locomotive au
constituit nucleul pentru formarea vechiului muzeu feroviar,
inaugurat in 1939 cu ocazia serbarilor "CEFERIADEI 1869 – 1939’’.
Acest muzeu era amenajat in parcul stadionului "Giulesti’’ situat in
imediata apropiere a podului Grant. Din pacate acest vechi Muzeu al
Cailor Ferate Romane a fost distrus de bombardamentele din 4 aprilie
1944, singura locomotiva crutata fiind nr. 43 "CALUGARENI’’...continuare
|
ISTORIE NATURALA -
Dinozauri 3D |

Tiranozaurul
Tyrannosaurus Rex

|
...Ca si alti
tiranozaurizi, T. rex era un biped carnivor cu un
craniu masiv balansat de o coada lunga si grea.
Relationate la membrele inferioare mari si extrem de
puternice, membrele superioare ale T. rex -ului erau
mici, desi neobisnuit de puternice pentru marimea lor,
aveau doua degete prevazute cu gheare. Desi alti
teropozi erau de statura similara sau chiar mai mare
decat a T. rex-ului, acesta a fost cel mai cunoscut
tiranozaurid si unul din cei mai mari predatori de
uscat, masurand pana la 12,8 metri in lungime, pana la 4
metri inaltime la sold si cantarind pana la 6,8 tone. De
departe cel mai mare carnivor al mediului sau, T. rex
era un pradator de top, care vana in principal
hadrosauri si ceratopsieni, desi unii experti au sugerat
ca acesta ar fi fost necrofag, hranindu-se in principal
cu starvuri. Dezbaterea in privinta tiranozaurului, ca
fiind pradator de seama sau necrofag oportunist este
printre cele mai intense si lungi dezbateri din
paleontologie.
Mai mult de
30 de specimene de T. rex au fost identificate, o parte
din ele avand schelete complete. Tesut moale si proteine
au fost raportate la cel putin unul din aceste
specimene. Abundenta de material fosilizat a permis
realizarea unor cercetari semnificative in multiple
aspecte ale biologiei acestuia, incluzand istoricul
vietii si biomecanica. Printre subiectele dezbatute de
cercetatori, obiceiurile de hranire, fiziologia si
potentiala raspandirea a speciei sunt cele mai des
intalnite. Clasificarea speciei este de asemenea un
subiect controversat, o parte dintre cercetatori
considerand Tarbozaurul bataar din Asia ca fiind o
specie secundara T. rex-ului, in timp ce altii
clasifica Tabozaurul ca specie complet diferita de
Tiranozaur. Alte cateva specii de tiranozauride
provenite din America de Nord au fost de asemenea
sinonimizate cu T. rex
...
continuare |
|

Locomotivele seriei CFR 142.000
...Din seria 142.000 se mai pastreaza
doar 3 locomotive.
Locomotiva 142.008, cu tenderul 048, preluata de catre CENAFER -
Muzeul Cailor Ferate Romane a fost salvata de la taiere si expusa in
cadrul depoului Bucuresti Calatori in 1969 de unde a fost
transportata la Muzeul de locomotive din depoul Sibiu unde se
gaseste si astazi. Aceasta locomotiva a mai fost prezentata in
statia CFR Bucuresti Baneasa cu ocazia expozitiei de material rulant
din 31 oct 1994....continuare
|

ISTORIE NATURALA -
Dinozauri 3D |

ALOZAURUL
ALLOSAURUS
 |
...Alozaurul a fost un pradator biped mare cu craniul
masiv dotat cu zeci de dinti mari si ascutiti. Lungimea
sa medie era de 8,5 metri, desi fragmente de ramasite
indica faptul ca putea ajunge pana la peste 12 metri.
Fata de membrele sale din spate, masive si puternice,
membrele din fata, cu cate trei degete, erau mult mai
mici, iar corpul era tinut in echilibru de o coada
foarte lunga si grea.
Este clasificat ca allosaurid, unul din tipurile de
carnosaur (dinozaur teropod carnivor).
Cea
mai mare parte a ramasitelor de alosauri provin din
formatiunea Morrison din America de Nord, cu
materiale cunoscute si din Portugalia si posibil din
Tanzania.
A fost cunoscut ca “antrodemus “pana dupa jumatatea
secolului XX, dar studiul numeroaselor materiale din
Cariera de dinozauri de la Cleveland Lloyd a readus
numele “alozaur” inapoi in prim-plan si l-a atestat ca
pe unul dintre cele mai cunoscute specii de dinozauri.
(Formatiunea Morrison este o sectiune distincta a
pietrei sedimentare din Jurasicul Tarziu, care este
localizata in vestul Statelor Unite, zona cea mai
fertila ca sursa de fosile de dinozaur din America de
Nord)...
continuare |
|

Celebra
Locomotiva "PACIFIC"
Locomotivele seriile CFR 2200 si 231.000
...Si in Romania, prin anii 1910-1911,
se simtea nevoia unor locomotive puternice si de mare viteza, care
sa remorce mai repede trenuri de calatori cu tonaj sporit. Vechile
locomotive de tipul ,,Orleans’’ din dotarea CFR - al caror prim tip
fusese introdus in anul 1886 - nu mai puteau face fata noilor
cerinte.
Astfel, in anul 1913 sunt puse in circulatie si pe reteaua CFR
primele locomotive de tip Pacific, construite de catre firma J.A.
Maffei din Munchen.
Locomotiva pentru Caile Ferate Romane a
fost realizes tinand seama de necesitatile retelei de cai ferate
din Romania fiind complet diferita fata de cele din productia
curenta a fabricii din Munchen. Printre caracteristicile
constructive proprii locomotivei pentru CFR mentionam: sasiul (fremul)
din bare, de o soliditate remarcabila si care permitea un acces usor
la toate organele interne, pentru prima data aplicat la o locomotiva
CFR, patru cilindrii gemeni, inclinati, care actioneaza asupra
primei osii cuplare, care este de forma unui arbore cotit...continuare
|
 |
   
  

IKEBANA
SANDA LAZUR - Lector
curs Ikebana
Scopul acestei arte consta in a gasi calmul, linistea si
concentrarea spirituala la fel cum ti-ai descoperi calea, drumul catre sine.
Din timpuri stravechi japonezii aveau credinta ca florile
sunt cele care-l invita pe Dumnezeu in casele lor; erau profund incredintati ca
un suflet divin salasluieste in plante.
La inceput aranjamentele florale erau cunoscute numai ca
ofrande pentru temple
dar,
putin cate putin castiga palatele si nobilimea de la curte.
Principiile de baza ale ikebanei sunt: asimetria,
preponderenta liniei, a formei asupra culorii, jocul dintre gol si plin,
trecerea timpului.
...continuare
|
Perspective 3D
BUCURESTI - seria 2

|
Perspective 3D
BUCURESTI

|
   
  
   
  
   
  
|