I  5  I



Zona3D.ro

METHODIST CENTRAL HALL WESTMINSTER

London

 

 

Central Hall Westminster a fost folosita in mod regulat si pentru adunari politice, printre oratorii celebri care au tinut discursuri acolo se numara Mohandas Gandhi, Martin Luther King Jr. si Winston Churchill. In septembrie 1972, Conservative Monday Club a sustinut o adunare publica foarte mediatizata si care s-a bucurat de o participare larga intitulata "Halt Immigration Now!” adunare la care au luat parte o serie de oratori de marca, inclusiv membri ai Parlamentului Ronald Bell, John Biggs - Davison, Harold Soref si John Stokes.

 

...Planul original din 1904 prevedea doua turnuri mici pe fatada principala (zona de est), orientate catre Catedrala Westminster Abbey. Acestea nu au fost niciodata construite, dintr-un presupus conflict de compozitie cu Turnul Nicholas Hawksmoor, turnul de vest al catedralei Westminster Abbey, antagonism compozitional vizibil dinspre Parcul St James. ...

 continuare



BUCKINGHAM PALACE

London

 

 

... Palatul a avut de suferit substantial pe timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fiind bombardat nu mai putin de sapte ori, dintre care, cea mai grava si frecvent mediatizata fiind distrugerea capelei regale in 1940. Acest eveniment a fost difuzat in cinematografele din toata Marea Britanie pentru a arata suferinta comuna, atat a celor bogati cat si a celor saraci. O bomba a cazut in curtea interioara, in timp ce regele George al-VI-lea si Regina Elisabeta se aflau in Palat. Mai multe ferestre au explodat in timp ce Capela a fost complet distrusa.
Reportajele de razboi ale perioadei respective erau cenzurate, cu toate acestea, Regele si Regina au fost filmati in timp ce inspectau pagubele produse de bombe, cu scopul de a sublinia indiferenta fata de distrugerile produse printr-o atitudine zambitoare si serena, de retinere si modestie.
In acele momente Regina a declarat: " Ma bucur ca am fost bombardati. Acum pot vedea East End direct.", afirmatie care a ramas celebra in memoria britanicilor, familia regala fiind privita ca impartasind greutatile supusilor lor...

 continuare

Zona3D.ro





Zona3D.ro

MILLENNIUM BRIDGE

London

 


Podul Millennium, oficial cunoscut sub numele de London Millennium Footbridge, este un pod suspendat din otel destinat pietonilor care traverseaza raul Tamisa din Londra, facand legatura intre Bankside si City of London. Acesta este amplasat intre Southwark Bridge si Blackfriars Railway Bridge. 

Millennium Bridge este detinut si intretinut de catre Bridge House Estates, un trust caritabil supravegheat de City of London Corporation. Constructia podului a inceput in 1998 si a avut inaugurarea in iunie 2000.

Londonezii au poreclit podul" Wobbly Bridge", dupa ce participantii la un act de caritate din partea organizatiei "Salvati Copiii", au simtit in timpul traversarii podului o miscare de balans a acestuia. Podul a fost inchis mai târziu in acea zi si dupa doua zile de acces limitat, s-a luat hotararea ca podul sa fie închis pana la solutionarea acestei probleme. Dupa modificari care au durat aproximativ doi ani, podul s-a redeschis publicului in 2002.

 continuare



 ZONA3D.RO





Podul REGELE CAROL I

Proiectant Inginer Anghel Saligny

“Cheia manturii noastre este drumul Dunarii spre marea larga…” M. Kogalniceanu


 ZONA3D.RO


Necesitatea realizarii unei legaturi ferovioare intre Tara Romaneasca si Marea Neagra, sub forma unui pod feroviar peste Dunare, devine o necesitate exprimata inca din perioada domnitorului Barbu Stirbei. Manifestarea interesului pentru acest proiect a fost obiectul multor controverse cu privire la amplasarea obiectivului in cauza. La un moment dat, punctul de trecere a Dunarii a fost stabilit ca fiind Silistra, dar odata cu fixarea granitelor romanesti, dupa congresul de la Berlin, aceasta locatie este in mod evident abandonata....continuare



 



INTERVIU


ZONA3D.ro

Ing. Mircea Dorobantu

Pasiunea pentru modelismul feroviar

 

...Oricat de greu ar fi fost, dorinta de a aduce trenurile acasa, era foarte mare. Le vedeam in realitate, dar nu puteam sta tot timpul acolo, langa ele. Seara, dupa ce adormeau toti, scoteam discret din cate o cutie o locomotiva sau un vagon si le priveam cu admiratie. In acea vreme nu exista internet, telefonie mobila, i-phone, cluburi si la televizor nu aveai ce vedea, ca si in zilele noastre. Timp era deci destul. Cu totii voiam sa ne construim cate o macheta, cu ceea ce aveam, pe care sa reproducem in miniatura o cale ferata reala. Tot timpul apareau vesnicele intrebari : o macheta cu specific romanesc sau nu? La ce scara sa o realizam?...

 

...Nu trebuie sa fugim de munca. Nu trebuie sa ne pacalim singuri. In fond, nu ne obliga nimeni sa construim ceea ce ne-am propus. Nu am putea fi multumiti de produsul final daca stim ca undeva a iesit ceva cu virgula, pentru ca, modelismul nu se face contra cronometru. Un model slab facut pana in data de... este mai rau decat un model foarte reusit facut intr-un timp poate dublu. Peste ani si ani, modelul are valoare prin executia sa, nu pentru ca acum 7 ani a fost gata pana la Craciun, de pilda. Modelele nu se fac ca martisoarele, de exemplu. Nu e necesar sa fie gata pana la 1 martie pentru a avea ce vinde. Modelele nu sunt o marfa. Modelele nu trebuie sa fie gata pentru ca modelistul sa aiba cu ce se lauda pe forumuri ...continuare



INTERVIU


zona3d.ro

Designerul Mihai Maxim,

Estetica Industriala si Evolutia RATB

 

...Aceasta actiune a fost o actiune pur si simplu individuala. Rezultatul este spectaculos, nu pentru a-mi aduce niste merite mie. Alea care sunt, le stiu eu.

Au venit diversi ca sa-si vand marfa, de la Siemens, din alte parti, ca sa vanda articulatii, echipamente pentru transport, niciunul dintre astia nu le-a venit sa creada cand li s-au spus ca s-au executat in fabrica produsele astea, in special partea de fibra de sticla. Pentru ca aceea este sculptura cu care iei contact. Nu le venea sa creada ca in acel mediu pot fi realizate astfel de obiecte. Ramaneau contrariati. Si intrebau: unde le-ati executat pe astea. La ce firma? Ei bine, treaba asta s-a facut pentru ca un nebun ca mine a facut treaba asta manual. Asta nu-i un merit, meritul ar fi fost daca partea de intelect ar fi fost dusa pe niste culmi de gandire in design. Dar aici era nevoie de un minimum ca sa poata sa iasa un produs care sa raspunda anumitor nevoi. ...Pentru mine personal exista intotdeauna nevoia de a te aprecia sau de a-ti fi apreciata munca....continuare





INTERVIU


De vorba cu sculptorul

Alexandru CALINESCU-ARGHIRA

 

...Eu sunt sculptor. Sculptura este arta in sine, poti sa faci te duce capul, orice. E vorba numai de creatie in sine. Pe cand designul se leaga de forme care sunt necesare omului.

Designul are un scop foarte bine delimitat. Una e sa faci un aparat de radio si alta e sa faci un telefon. Pe cand la sculptura faci ce muschii tai vor.

 

Parerea mea este ca acest cuvant –design- a ajuns un fel de caracatita care s-a intins mai mult decat ii este plapuma. Adica exista design vestimentar daca e vorba de izmene., ehhh,...continuare

zona3d.ro



zona3d.ro


zona3d.ro

 

...In septembrie 1943 toate blindatele Ferdinand ramase au fost modificate pe baza experientei de lupta acumulate in Batalia de la Kursk. In perioada octombrie si noiembrie 1943, 48 din cele 50 de blindate care au supravietuit au fost modificate prin adaugarea unei mitraliere grele MG 34 (pentru a imbunatati capacitatea anti-infanterie), a unei cupole pentru sporirea campului vizual al comandantului (piesa modificata de la Stug III) si prin aplicarea unui strat de Zimmerit. Blindajul frontal a fost ingrosat si senilele largite; aceste modificari au condus la cresterea greutatii de la 65 t la 70 t. Blindatele imbunatatite au fost denumite oficial Elefant, fapt confirmat de ordinele lui Hitler din 1 mai 1944... 

...In timp ce unele dezavantaje au fost reduse semnificativ prin versiunile imbunatatite ale blindatului, o problema mai severa intampinata la Kursk a fost efectul minelor anti-tanc sau au fost defectiunile mecanice. Orice deteriorare a senilelor sau suspensiei insemna reparatii complicate, iar greutatea extrem de mare a tancului Ferdinand facea remorcarea o operatiune foarte riscanta.

...continuare


zona3d.ro

zona3d.ro






zona3d.ro

PANTHER

Panzerkampfwagen V Panther - Sd.Kfz. 171


zona3d.ro

 

...Panther este denumirea populara data unui tanc de marime medie, produs de Germania nazista in cel de-al Doilea Razboi Mondial, care a fost folosit incepand cu mijlocul anului 1942 si sfarsind cu 1945 in teatrul de operatiune european. Initial a fost conceput ca un oponent direct al modelului T-34 sovietic si totodata ca loctiitor pentru Panzer III si Panzer IV, cu toate ca nu a inlocuit niciodata complet modelul Panzer IV. Modelul Panther a fost utilizat in tandem cu modelul Tiger pana la sfarsitul razboiului. Combinatiile exceptionale oferite de calibrul armei principale, mobilitatea si protectia oferite de blindaj, au condus la impunerea unui nou standard al designului de tancuri medii, atat pana la sfarsitul razboiului, cat si in perioada imediat urmatoare....

Modelul Panther a fost inca de la inceput un compromis al cerintelor momentului. In timp ce impartea aceleasi caracteristici ale motorului modelului Tiger, Pantherul avea un blindaj mai gros in partea frontala, acesta beneficiind si de un unghi de inclinatie al blindajului, imbunatatind astfel grosimea efectiva a acestuia, avea o greutate mai redusa si astfel putea atinge viteze mai mari si se putea deplasa mai bine pe teren accidentat decat modelele Tiger, aspectele defavorabile fiind blindajul slab pe laterale si calibrul de 75mm fata de cel de 88mm al Tigerului...continuare






zona3d.ro

Locomotivele seriei CFR 230.000

La sfarsitul primei conflagratii mondiale, lungimea retelei feroviare romane creste de la 1.330 km la 11.287 km, rezultata atat prin eliberarea teritoriului romanesc cat si prin Unirea de la 1 decembrie 1918.

  Astfel, parcul de locomotive a crescut de la 976 la 5.518 locomotive. Aceste cuprindeau peste 400 de tipuri de locomotive, foarte multe dintre ele fiind intr-un numar foarte redus de exemplare, de 1 pana la 5. Aceasta situatie fara precedent pentru reteaua CFR a creat numeroase probleme cu asigurarea pieselor de schimb la nivel de tara, introducerea in reparatii la uzinele reparatoare a unor noi tipuri de locomotive, uneori lipsa standurilor si a documentatiei pentru aceste tipuri...continuare

ZONA3D.ro




zona3d.ro


zona3d.ro

 

...M3 a fost omologul mai mare al lui M2, acesta din urma fiind initial destinat sa functioneze ca un tractor de artilerie. M3 a avut un sasiu mai mult decât M2 cu o singura usa de acces unica in spate si scaune pentru un echipaj de 13 soldati. Zece locuri au fost dispuse in lung, de fiecare parte a vehiculului, iar trei locuri in cabina. Spatiile de sub scaune au fost folosite pentru depozitarea munitiei si a ratiilor ...

 

M3-urile au fost initial extrem de nepopulare si poreclite cutii de "Purple Heart" (o trimitere la decoratiile primite de catre soldatii Armatei SUA raniti in lupta) de catre trupele americane. Plângerile se axau in principal pe lipsa totala de protectie superioara impotriva proiectilelor de artilerie si totodata pe faptul ca blindajul era inadecvat impotriva rafalelor mitralierelor grele inamice.

Productia totala a modelului M3 a ajuns la aproximativ 41000 de vehicule. Pentru a furniza Aliatilor unitati de transportoare blindate, compania International Harvester a furnizat mii de unitati prin programul Lend-Lease, avand la baza proiectul M3, modele redenumite M5.

...continuare





zona3d.ro

T - 34


...Cu toate ca T-34 era considerat ca fiind arma contraofensiva sovietica principala, in anul 1943 Armata Rosie s-a confruntat cu noile tancuri germane, Tiger I si Panther. Impactul a fost unul devastator pentru sovietici. Sosise momentul modificarii si adaptarii proiectului T-34. Incercarile anterioare cu modelul T-43 s-au dovedit ineficiente in fata Tiger-ului german, iar mobilitatea acestuia era mai proasta ca cea a modelului T-34 (productia T-43 fiind sistata imediat).


Solutia sovietica a sosit sub forma instalarii unei turele mai mari si a unui tun de 85mm. Modelul rezultat, T-34-85, inferior Panther-ului din toate punctele de vedere, a fost produs in cantitati incomparabil mai mari decat modelele germane. Astfel, impactul superioritatii tehnicii germane a ramas nesemnificativ in fata numarului coplesitor de unitati sovietice. Decizia de a adapta un model, chiar cu neajunsuri, s-a dovedit a fi mai eficienta.

 

In mai 1944, germanii aveau aproximativ 304 tancuri Panther pe frontul de est, in timp ce sovieticii aveau aproximativ 1200 de unitati T-34-85 livrate pe luna. ...continuare

zona3d.ro







zona3d.ro


zona3d.ro

...Pe data de 22 iunie 1941 a inceput Operatiunea Barbarossa – invazia Uniunii Sovietice. Pe campul de lupta, germanii au fost surprinsi de performantele tancurilor grele precum T-34 si KV-1. T-34 era aproape imun la orice calibru de tun montat pe tanc din arsenalul german, similar se situa si KV-1. Singura arma eficienta era faimosul tun 8.8cm FlaK 13/36. Comandamentul central german a hotarat introducerea unui nou prototip.

 

Porsche si Henschel au inainte doua propuneri, ambele avand ca numitor comun turela proiectata de Krupp. Proiectul lui Henschel a fost acceptat in defavoarea lui Porsche, modelul acestuia din urma necesitand cantitati mari de cupru care existau in cantitati foarte limitate, dar si datorat unui motor hibrid carburant/electric complicat de produs in serie. Astfel, in 1942 a inceput productia primelor tancuri Tiger.

 

La momentul pierderii contractului, Porsche construise deja 91 de sasiuri de Tiger care au fost ulterior convertite la Panzerjager Tiger in primavara anului 1943. Aceste vehicule nu aveau turela si au fost denumite Ferdinand. In februarie 1944 acestea au primit redenumirea “Elefant”...continuare




ISTORIE NATURALA - Dinozauri 3D

 


zona3d.ro

VELOCIRAPTOR


ZONA3D.ro

In timpul unei expeditii a Muzeului American de Istorie Naturala in Desertul Gobi, la 11 august 1923, Peter Kaisen a recuperat prima fosila de Velociraptor; aceasta fosila prezenta un craniu zdrobit, dar complet. In 1924, directorul muzeului, Henry Fairfield Osborn desemneaza analizand craniul si ghearele (care presupunea la acel moment ca provin de la membrul superior) ca este un Velociraptor: un speciment al unui nou gen de dinozaur. Acest nume este derivat din cuvintele latine VELOX ("rapid") si Raptor ("jefuitor") si se refera la natura animalului si dieta carnivora. Osborn a numit specia de tip Velociraptor mongoliensis dupa tara de origine a fosilei.

In timp ce expeditiile nord-americane au fost interzise pe teritoriul Mongoliei comuniste in timpul Razboiului Rece, expeditii ale oamenilor de stiinta sovietici si polonezi, in colaborare cu colegii mongoli, au recuperat mai multe exemplare de Velociraptor. Cel mai celebru specimen este denumit "Lupta dinozaurilor", acesta fiind descoperit de o echipa polono-mongoleza in 1971. Aceasta fosila pastreaza un Velociraptor in mijlocul luptei impotriva unui Protoceratops. Acesta fosila este considerata o comoara nationala a Mongoliei.

 ...continuare

 




REPORTAJ


PLACA TURNANTA

 

...Locomotivele cu abur au avut, inca de la aparitie, nevoia de a circula cu cosul inainte. Acest lucru era necesar pentru ca toate dispozitivele ce trebuie manevrate de un mecanic sunt pe o singura parte. Daca locomotiva circula cu tenderul inainte, din motive de vizibilitate, mecanicul nu mai putea observa la timp semnalele din lungul caii, mai ales in cazul circulatiei cu viteze mari. In afara miscarilor de manevra, tot timpul in parcurs, mecanicul trebuia sa priveasca calea inainte. Dar cum putea fi posibil acest lucru in cazul in care trenul circula pe o linie ce in final se infunda ? Pentru a putea trenul reveni de pe acea linie, era nevoie, asa cum am aratat mai sus, ca locomotiva cu abur sa circule din nou cu cosul inainte. Pentru acest lucru, era necesar ca aceasta sa fie intoarsa cu 180°. Daca s-ar folosi o bucla ca in cazul tramvaielor, spatiul necesar construirii acesteia ar fi forte mare si, de cele mai multe ori, acest lucru este imposibil. In consecinta, odata cu constructia liniilor s-au prevazut si dispozitive pentru intoarcerea locomotivelor. Cel mai cunoscut si mai eficient dispozitiv de acest gen era placa turnanta. ...continuare

zona3d.ro



REPORTAJ


zona3d.ro

Scaunul

Etapele realizarii unui obiect de mobilier

 

...De secole scaunul a reprezentat un articol care simboliza rangul si statutul social, iar reprezentarea acestora o putem regasi pe monumente si picturi care dateaza inca din perioada Egiptului antic. Scaunele sunt portretizate ca elaborate obiecte de arta, acestea fiind create din fildes, abanos sau lemn aurit, adesea decorate cu materiale scumpe.

Din reprezentarile perioadei dinastiei Tang (618 - 907 AD), in cadrul elitei chineze, putem recunoaste o anumita ierarhie sociala, prin dimensionarea si pozitionarea scaunelor intr-o anumita ordine.

In Europa perioadei renascentiste, scaunul a incetat sa fie un obiect ce descria statutul celor privilegiati, acesta devenind un obiect de mobilier comun. Odata cu aceasta schimbare de perspectiva, scaunul a devenit un obiect care reflecta curentele care influentau societatea.

Secolul 20 a introdus utilizarea unor noi tehnologii si materiale folosite pentru producerea scaunelor, precum scaunele pliabile din metal sau din plastic injectat... continuare

zona3d.ro

zona3d.roZona3D.rozona3d.roZona3D.roZona3D.ro Zona3D.rozona3d.rozona3d.ro


ISTORIE NATURALA - Dinozauri 3D

 


zona3d.ro

SPINOZAURUL

SPINOSAURUS


zona3d.ro

Spinozaurul (insemnand "soparla cu aripa dorsala") este un dinozaur care face parte din clasa teropozilor, care a trait in zona a ceea ce este acum Africa de Nord, intre Albianul inferior si stadiile Cenomaniene inferioare ale perioadei Cretacicului, intre aproximativ 112 si pana la 97 milioane in urma. Aceasta clasa a fost cunoscuta pentru prima oara prin intermediul unor fosile descoperite in 1910 in Egipt si descrise de paleontologul german Ernst Stromer. Fosilele originale au fost distruse in Al Doilea Razboi Mondial. Nu este clar daca una sau doua specii sunt reprezentate in fosilele descrise in literatura de specialitate. Cea mai  cunoscuta specie este Spinosaurus aegyptiacus din Egipt, desi o potentiala a doua specie Spinosaurus maroccanus a fost recuperata din Maroc.

Spinozaurul ar putea fi cel mai mare dintre toti dinozaurii carnivori cunoscuti, chiar mai mare decat Tiranozaurul Rex si Giganotozaurul. Estimarile publicate in 2005 si 2007 indica faptul ca acesta a avut o lungime de 12,6 pana la 18 metri si intre 7 si 20,9 tone in greutate. ...continuare







zona3d.ro

zona3d.ro

Un scurt istoric al liniei Bucuresti Giurgiu si al

Locomotivei Nr. 43 "CALUGARENI"

 

...Locomotiva cu nr. 43 "CALUGARENI’’ a fost construita in Anglia de firma Canada Works din Birkenhead, cu numarul de fabricatie 233 si ea a remorcat trenuri de calatori si marfa pe linia ei de origine , Bucuresti Filaret – Giurgiu, fiind ulterior retrasa din circulatie in primul deceniu al secolului trecut. Datorita initiativei din anul 1924 a inginerului – inspector general Theodor Bals (1880 – 1965), reputat specialist in domeniul materialului rulant, au fost salvate de la casare cateva tipuri reprezentative de locomotive cu abur, care au fost utilizate pe linile romane de cale ferata. Aceste locomotive au constituit nucleul pentru formarea vechiului muzeu feroviar, inaugurat in 1939 cu ocazia serbarilor "CEFERIADEI 1869 – 1939’’. Acest muzeu era amenajat in parcul stadionului "Giulesti’’ situat in imediata apropiere a podului Grant. Din pacate acest vechi Muzeu al Cailor Ferate Romane a fost distrus de bombardamentele din 4 aprilie 1944, singura locomotiva crutata fiind nr. 43 "CALUGARENI’’...continuare


 


ISTORIE NATURALA - Dinozauri 3D

 


zona3d.ro

Tiranozaurul

Tyrannosaurus Rex


 

zona3d.ro

 

...Ca si alti tiranozaurizi, T. rex  era un biped carnivor cu un craniu masiv balansat de o coada lunga si grea. Relationate la membrele inferioare mari si extrem de puternice, membrele superioare ale T. rex -ului erau mici, desi neobisnuit de puternice pentru marimea lor, aveau doua degete prevazute cu gheare. Desi alti teropozi erau de statura similara sau chiar mai mare decat a T. rex-ului, acesta a fost cel mai cunoscut tiranozaurid si unul din cei mai mari predatori de uscat, masurand pana la 12,8 metri in lungime, pana la 4 metri inaltime la sold si cantarind pana la 6,8 tone. De departe cel mai mare carnivor al mediului sau, T. rex  era un pradator de top, care vana in principal hadrosauri si ceratopsieni, desi unii experti au sugerat ca acesta ar fi fost necrofag, hranindu-se in principal cu starvuri. Dezbaterea in privinta tiranozaurului, ca fiind pradator de seama sau necrofag oportunist este printre cele mai intense si lungi dezbateri din paleontologie.

 

Mai mult de 30 de specimene de T. rex au fost identificate, o parte din ele avand schelete complete. Tesut moale si proteine au fost raportate la cel putin unul din aceste specimene. Abundenta de material fosilizat a permis realizarea unor cercetari semnificative in multiple aspecte ale biologiei acestuia, incluzand istoricul vietii si biomecanica. Printre subiectele dezbatute de cercetatori, obiceiurile de hranire, fiziologia si potentiala raspandirea a speciei sunt cele mai des intalnite.  Clasificarea speciei este de asemenea un subiect controversat, o parte dintre cercetatori considerand Tarbozaurul bataar din Asia ca fiind o specie secundara T. rex-ului, in timp ce altii clasifica Tabozaurul ca specie complet diferita de Tiranozaur. Alte cateva specii de tiranozauride provenite din America de Nord au fost de asemenea sinonimizate cu T. rex ... continuare




zona3d.ro

 

Locomotivele seriei CFR 142.000

...Din seria 142.000 se mai pastreaza doar 3 locomotive.
Locomotiva 142.008, cu tenderul 048, preluata de catre CENAFER - Muzeul Cailor Ferate Romane a fost salvata de la taiere si expusa in cadrul depoului Bucuresti Calatori in 1969 de unde a fost transportata la Muzeul de locomotive din depoul Sibiu unde se gaseste si astazi. Aceasta locomotiva a mai fost prezentata in statia CFR Bucuresti Baneasa cu ocazia expozitiei de material rulant din 31 oct 1994....
continuare

 

zona3d.ro



ISTORIE NATURALA - Dinozauri 3D

 


zona3d.ro

ALOZAURUL

ALLOSAURUS


zona3d.ro

...Alozaurul a fost un pradator biped mare cu craniul masiv dotat cu zeci de dinti mari si ascutiti. Lungimea sa medie era de 8,5 metri, desi fragmente de ramasite indica faptul ca putea ajunge pana la peste 12 metri. Fata de membrele sale din spate, masive si puternice, membrele din fata, cu cate trei degete, erau mult mai mici, iar corpul era tinut in echilibru de o coada foarte lunga si grea. Este clasificat ca allosaurid, unul din tipurile de carnosaur (dinozaur teropod carnivor). Cea mai mare parte a ramasitelor de alosauri provin din formatiunea Morrison din America de Nord, cu materiale cunoscute si din Portugalia si posibil din Tanzania. A fost cunoscut ca “antrodemus “pana dupa jumatatea secolului XX, dar studiul numeroaselor materiale din Cariera de dinozauri de la Cleveland Lloyd a readus numele “alozaur” inapoi in prim-plan si l-a atestat ca pe unul dintre cele mai cunoscute specii de dinozauri. (Formatiunea Morrison este o sectiune distincta a pietrei sedimentare din Jurasicul Tarziu, care este localizata in vestul Statelor Unite, zona cea mai fertila ca sursa de fosile de dinozaur din America de Nord)... continuare





zona3d.ro


Celebra Locomotiva "PACIFIC"

Locomotivele seriile CFR 2200 si 231.000

 

...Si in Romania, prin anii 1910-1911, se simtea nevoia unor locomotive puternice si de mare viteza, care sa remorce mai repede trenuri de calatori cu tonaj sporit. Vechile locomotive de tipul ,,Orleans’’ din dotarea CFR - al caror prim tip fusese introdus in anul 1886 - nu mai puteau face fata noilor cerinte.
Astfel, in anul 1913 sunt puse in circulatie si pe reteaua CFR primele locomotive de tip Pacific, construite de catre firma J.A. Maffei din Munchen.

 

Locomotiva pentru Caile Ferate Romane a fost realizes tinand seama de necesitatile retelei de cai ferate din Romania fiind complet diferita fata de cele din productia curenta a fabricii din Munchen. Printre caracteristicile constructive proprii locomotivei pentru CFR mentionam: sasiul (fremul) din bare, de o soliditate remarcabila si care permitea un acces usor la toate organele interne, pentru prima data aplicat la o locomotiva CFR, patru cilindrii gemeni, inclinati, care actioneaza asupra primei osii cuplare, care este de forma unui arbore cotit...continuare

zona3d.ro

zona3d.roZona3D.rozona3d.roZona3D.roZona3D.ro Zona3D.rozona3d.rozona3d.ro


zona3d.ro facebook

 

 



Zona3D.ro  Zona3D.ro zona3d.ro  Zona3D.ro



IKEBANA

SANDA LAZUR - Lector curs Ikebana

 

Scopul acestei arte consta  in a gasi calmul, linistea si concentrarea spirituala  la fel cum ti-ai descoperi calea, drumul catre sine.

Din timpuri stravechi japonezii aveau credinta ca florile sunt cele care-l invita pe Dumnezeu in casele lor; erau profund  incredintati ca un suflet divin salasluieste in plante.

La inceput aranjamentele florale erau cunoscute numai ca ofrande pentru temple dar, putin cate putin castiga palatele si nobilimea de la curte. Principiile de baza ale ikebanei sunt: asimetria, preponderenta liniei, a formei asupra culorii, jocul dintre gol si plin, trecerea timpului.

 ...continuare

 




Perspective 3D BUCURESTI - seria 2

zona3d.ro

Perspective 3D BUCURESTI

zona3d.ro



zona3d.roZona3D.rozona3d.roZona3D.roZona3D.ro Zona3D.rozona3d.rozona3d.ro



 

 

 


 


 

 





 









 






zona3d.roZona3D.rozona3d.roZona3D.roZona3D.ro Zona3D.rozona3d.rozona3d.ro



 

zona3d.ro

 









 



 

zona3d.ro

 



Uzina de Reparatii RATB

zona3d.ro

 

 

 

 

 

               zona3d.ro              Zona3D.ro           



 

 

 





 

 

 



zona3d.roZona3D.rozona3d.roZona3D.roZona3D.ro Zona3D.rozona3d.rozona3d.ro



I  5  I