|
Proiectul
Designul a podului a fost subiectul unui concurs organizat in 1996
de catre Consiliul din Southwark. Proiectul castigator, denumit si
"lama de lumina", a fost realizat de Arup, Foster and Partners si
Sir Anthony Caro. Din cauza restrictiilor de inaltime si totodata
pentru imbunatatirea peisajului zonei respective, s-a optat pentru
un pod suspendat, ale carui cabluri tensionate urmau sa fie
amplasate sub puntea centrala, oferind o silueta foarte zvelta.
Podul are doi piloni care impart pasarelele in trei sectiuni de 91
metri, 144 metri si respectiv 108 metri. Podul are o lungime totala
de 370 metri, iar puntea pietonala are o latime de 4 metri. Cele 8
cabluri care sustin pasarelele sunt tensionate cu o forta de 2000
tone, suficient pentru a sustine o sarcina de 5000 oameni.
Constructia podului
De obicei constructia podurilor peste raul Tamisa este reglementata
de catre Parlament. Pentru acest pod, Autoritatea Portuara din
Londra a acordat licenta de constructie si totodata a obtinut
autorizatia de constructie de la Primaria din Londra. Constructia a
inceput la data de 28 aprilie 1998 de catre Monberg & Thorsen si Sir
Robert McAlpine.
Costurile finale ale antreprizei au fost de 18.2m lire sterline, cu
2.2m peste bugetul anticipat, platite de catre Millennium Commission
si London Bridge Trust.
Inaugurarea podului s-a facut la data de 10 iunie 2000.
Vibratiile si deplasarile laterale neasteptate, respectiv rezonanta
structurala a podului, a condus la inchiderea sa la 12 iunie 2000.
Initial s-a incercat limitarea numarului total de pietoni aflati
simultan pe pod fapt care a condus la cozi foarte mari de persoane
care asteptau traversarea raului Tamisa. Cu tot disconfortul creat
de vibratiile podului, multi doreau sa experimenteze aceasta
senzatie din pura curiozitate. Inchiderea podului, doua zile dupa
inaugurare, a atras dupa sine o serie de critici la adresa
proiectelor destinate sarbatoririi trecerii in noul mileniu, un
proiect aspru criticat fiind si cel al Millennium Dome. Oscilatia
podului se datora unui fenomen insuficient studiat in urma caruia,
pietonii incercand sa-si sincronizeze deplasarea pe pod cu
deplasarea acestui, in fapt amplificau oscilatia acestuia. Acest
fenomen se poate observa atunci cand trupe militare traverseaza un
pod suspendat; de aceea se impune ca regula ruperea pasului la
traversarea podurilor.
Numele oficial: London Millennium Footbridge
Pietonal
Tip: Pod suspendat
Lungime totala: 370 de metri
Latime: de 4 metri
Constructor: Monberg & Thorsen, Sir Robert McAlpine
Inaugurat 10 iunie 2000
|